01 oktober 2014

Rosa bandet

Förra veckan var jag i Övre Norrland i jobbet, och upplevde snö och kyla. Tack vare det drog jag på mig en förkylning och tillbringade helgen snorandes och febrig. Väl tillbaka på jobbet i måndags skulle tusen saker hinnas med, och vårt datasystem PRIO var inte samarbetsvilligt överhuvudtaget... Många säkringar gick där! Och förkylningen hindrade mig från att orka träna. Blev andfådd av att vifta på tårna...

På en kall blåsig myr i Norrbotten. Och snöade gjorde det också.

Idag har jag hållit utbildning med min personal och det var väldigt uppskattat. Och jag fick mig många skratt. Stressnivåerna kunde sänkas ordentligt, även om jag fortfarande har alldeles för mycket saker som måste lösas på alldeles för lite tid. Avslutade dagen med att cykla min 4-milarunda. Underbart! Fortfarande är temperaturen ute behaglig och idag var det igen vind. Dock gömmer sig solen bakom Billingen allt tidigare, och det nyinskaffade cykellyset fick slås på. Fungerade utmärkt.

Hemma i Skövde blommar rapsen igen.



Jag är tacksam över att jag faktiskt kan sticka ut på dessa cykelturer. De är en riktig ventil i vardagen nu när jag inte kan springa. Jag är tacksam över att jag har råd att skaffa mig en bra cykel samt bra utrustning och kläder för att kunna cykla hela året. Jag är tacksam över att jag vågar cykla på egen hand, både i dager och mörker. Men framförallt är jag tacksam över att jag är frisk.

Solen går till sängs allt tidigare

För några veckor sedan var jag på mammografi för första gången. En speciell upplevelse... Jag var väl egentligen inte orolig över resultatet, men att öppna kuvertet med provresultatet ger ju ändå en viss pulsökning. Svaret var att undersökningen visade inga tecken på bröstcancer. Puh!


Men alla får inte hem samma positiva besked tyvärr. Idag är det Bröstcancerdagen och därför tänker jag lite extra på dem som är drabbade. För att bidra till att färre drabbas och fler överlever ska jag shoppa lite rosa i helgen.


Var snälla mot varandra!


3 kommentarer:

  1. Snäll? Miss Evil? Bör vara " låta sig uppfattas som snäll". ;)
    / Eck

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sa ju inte att jag skulle vara snäll ;)

      Radera