31 juli 2013

Summering juli 2013

Om man bara tittar på antalet sprungna kilometer under juli så är det en ganska deprimerande siffra, särskilt om man jämför med juni. Faktiskt sämsta månaden hittills i år. Varför blev det inte längre? Jag har ju haft semester, och värmen jag jag inte särskilt ont av. Jag ser flera orsaker:
  1. Återhämtning efter Tjejmarathon. Jag sprang bara 22 km veckan efter.
  2. Har varit otroligt trött. Kanske stress som hade med Swiss att göra, kanske allergi, kanske någon infektion? Bidrog till att det blev få löppass, men dessa blev istället ganska långa.
  3. Paddlade en vecka på Västkusten. 
  4. Säsongsvila

Sommarminne


Nåja, löpningen hamnade tillslut på 162km. Men det positiva med denna månaden är faktiskt att jag har tränat en massa andra saker. För att skona benen, framförallt efter Tjejmaran, har det blivit drygt  350 km på cykeln. Jag har också fått till några pass open water-simning, totalt drygt 4km. Och till detta kan man lägga 13 mil paddling. Jag har faktiskt tränat i nästan 60 timmar!

Så det har faktiskt varit en ganska bra träningsmånad trots allt. Visst, hade jag inte dragits med min latmask hade jag nog simmat och cyklat betydligt mer. Juli har dock varit min säsongsvila. Nu kommer augusti och dags att komma in i vardagsrutinen igen, vilket jag faktiskt ser fram emot. Nya tag mot mitt bästa jag någonsin.

Och snart kommer jag att ha releaseparty på min blogg. Hoppas att ni kommer att gilla den.


Snart är vi här... Längtar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar