13 augusti 2014

Photo walk: Morgonstund

Sista dagen på semestern och jag satte väckarklocka på 04:00. I ett svagt ögonblick tänkte jag att jag skulle ta mig upp och fotografera soluppgången. När väl klockan ringde så ångrade jag mig, men var tvungen att gå på toaletten för att kunna somna om.






När jag lade mig i sängen igen lyste månen mig rätt i ögonen. Hmmm, vill den säga mig något? Tänkte "Va f-n, det är ju en chans som kanske inte kommer tillbaka". Upp och klä på sig. Bara 11 grader ute. Lite kaffe, packa ner kameran mm. Hoppa upp på cykeln och så iväg.




Solen skulle gå upp 05:19 och jag ville vara på plats i god tid. Cyklade upp för (nästan hela) Strupen. Genomsvettig på toppen. Cyklade bort till utsiktsplatsen och plockade fram kameran. Testade lite olika inställningar och filter allteftersom soluppgången närmade sig. Kul att experimentera lite. Hoppades att några bilder skulle bli bra. Jag har för tillfället inget bra fotoredigeringsprogram, så alla bilder är direkt från kameran.





Skövde vaknar

Det var ganska blåsigt, och att stå stilla var kallt. Var tacksam över att jag packat ner min tunna dunjacka. Synd att jag inte tog med mig mössa och vantar också. Det hade varit skönt. När solen varit uppe i minst en halvtimme packade jag ihop och cyklade ner till Karstorpssjön.









Det blev en promenad runt sjön för att fånga morgonen. Solen började värma skönt. Tog gott om tid på mig att njuta av stillheten. Detta måste jag göra snart igen.









Plocka ett äpple till frukost.


2 kommentarer: