07 september 2014

Hösttecken

Den är på väg. Tecknen börjar synas. Naturen börjar anta en varmare färgton och ett mognare förhållningssätt, men det hindrar den inte från att fortfarande brista ut i prunkande glädjesång. Det gäller att ta vara på livet innan vinterns dvala sänker sig.

Dagens bilder är en hyllning till sommaren som varit, och en hälsning till hösten som är på väg.






Några näckrosor dröjer sig kvar.


Kanadagässen har tagit över badbryggan



Jag förbereder mig inför hösten genom att hitta nya stigar












Vilka hösttecken har ni hittat?


3 kommentarer:

  1. Svampar, svampar och svampar. Jag sprang Nuuksio Classic Trail Marathon igår, och jag hade vårt att låta bli att stanna och plocka svamp på vägen. Jag såg så många fina Karl-Johan. Oj, oj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skogen är verkligen full av svampar nu :)) Massor av svampar som jag aldrig sett förut. kanske blir ett eget svamp-inlägg :))

      Radera
  2. Billinge grön 10 nyss tjyvsprungen.
    Inte många sniglar men vissna svampar. Skön indiansommar men tråkigt spår.

    SvaraRadera