07 februari 2015

Löpningens dag

Förlåt att jag inte skrivit på länge. Jag har helt enkelt inte haft något att berätta. Veckorna har varit intensiva och på helgerna har jag mest varit trött och hängig. Det har blivit mer Vinterstudion är egen träning. Tiden bara rinner iväg som sand mellan fingrarna.





I torsdags var jag hos tandläkaren och drog ut en tand som har strulat och varit inflammerad under många år. När de väl fått ut den så visade det sig att tandkanalen hade förbindelse med bihålan. Så när jag höll för näsan och försökte tryckutjämna så blåste det ner i munhålan istället. Lustig känsla. Jag blev direkt remitterad till käkkirurgen för att lappa ihop munnen. Torsdagen blev alltså en intressant dag. Nu har jag en massa sytråd i munnen och kinden är alldeles svullen.



Jag har inte särskilt ont, men blev uppmanad att inte dra upp pulsen för mycket de närmsta dagarna eftersom det kunde få såren att börja blöda igen. Typiskt när det är Löpningens Dag idag, men ingenting jag grämer mig för. Jag kan fira löpningens dag varje dag resten av året istället.



Sist jag sprang var förra tisdagen, och då blev det årets distansrekord på drygt 8 km. Foten gjorde inte ont, men baksida lår besvärade mig. Har besökt kiropraktorn och hoppas att det nu blir bättre.



Så idag blev det ingen löpning, men väl en lång promenad längs flera av mina favoritstigar, som för dagen var snöiga. Solen sken och benen kändes pigga. En härlig lördag trots allt.


Vårtecken?



1 kommentar:

  1. Vackra bilder! Det är nog faktiskt vår på gång, här har snödropparna redan tittat fram.

    SvaraRadera