28 december 2014

Termometern visade -15 grader i morse


Termometern visade -15 grader i morse. Brrr! Eller, längre fram i vinter så kommer jag nog inte tycka att det är så kallt, men nu är jag ju så ovan. Ut skulle jag ändå, men vad skulle jag klä på mig??? Mina erfarenheter av att vara ute och röra på mig i kyla omfattar mest att springa. Och det skulle jag ju inte göra idag.






Nåja, jag fick lite varma kläder på kroppen iallafall, och jag varken frös eller svettades under promenaden som idag höll sig nere på "låglandet". Efter allt traskande i Billingens backar så känner jag mig faktiskt ganska seg i benen. Härlig känsla!!!



Det är något majestätiskt över ekar

Jag vandrade förbi en frusen Karstorpssjö. Tänk att jag simmade här för bara 4 månader sedan. Längtar redan till sommaren igen. Då ska här simmas. Kanske måste underhålla simtagen inomhus tills dess. Imorgon???

Här ifrån simmade jag i somras. Känns avlägset...



Sedan bar det vidare norrut och förbi sjukhuset. Det går lite uppmärkta spår i området, men jag har aldrig blivit riktigt klok på hur de går. Inte blev det tydligare idag... Tur att jag vet vart jag ska. Jag följde stigen norrut mot Lunnarhult. Lättgånget och svagt utför, men det kompenseras av en rejäl uppförsbacke genom skogen för att komma upp på Rånnavägen.

Hmmm, jag tar väl det vita spåret då...



Funderade på att fortsätta i skogen, men beslutade mig för att hålla mig på vägen för att skona mina stackars ovana fotleder. De har fått jobba under de senaste dagarna. Ute på vägen kunde jag istället trava på med långa starka steg. Så underbart! Och så fantastiskt att känna att musklerna i benen blir riktigt trötta, och att det inte är foten som säger stopp.



Nu ska jag börja skriva på några kommande blogginlägg bla min racereport för 2014 och lite tankar inför 2015, men kanske också några andra godbitar. På återseende!




4 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att det är benmusklerna nu som hinner bli trötta och inte dumfoten som först gör ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja :)) Dumfoten gör bara ont när jag sitter still ;-)

      Radera
    2. Då får du ju sluta med att sitta still ;)

      Radera
    3. Vad?!?! Inget soffhäng??? ;-)

      Radera