30 november 2013

Hur man lurar kläderna av en yngling...

Jag har inte sprungit en meter sedan förra helgen. Jag har inte haft någon annan orsak att skylla på än att jag inte har haft lust. Jag har helt enkelt inte tagit mig i hampan och kommit ut, utan stannat kvar i soffan och sängen. Jag har prioriterat sömn framför träning.
 
Kanske var det behövligt. Vila är ju som bekant en del av träningen, och denna vila har faktiskt bidragit till att min sömn har känts djupare. Kanske har jag haft någon infektion i kroppen som sluppit bryta ut. Så jag är inte orolig för att jag inte har tränat. Jag tror att det har varit bra.
 
Ibland hjälper det inte ens att ha ett par snygga skor för att komma ut på löprundan... Skechers GoRun2
 
Hade egentligen tänkt springa ett långpass på fredagen, men när jag slutade skolan vid lunch var jag så trött och kände av en begynnande huvudvärk. Därför hamnade jag på soffan framför Vinterstudion, och blocksomnade. Insåg att kroppen inte hade några planer på att ställa upp på ett långpass...


På lördagen ställde jag ingen klocka utan passade på att sova ut. Jag vaknade vid 10-tiden med en blixtrande huvudvärk. Typiskt. Det var nog en kombination av allmän trötthet och vätskebrist. Morgonurinen var inte direkt ljusgul... Så dagen ägnades åt att titta på skidor och curling, och att vätska upp kroppen.
 
Det är möjligheten att få titta på detta som lockar mig att komma ut på löprundorna.
 
Framåt eftermiddagen kände jag mig pigg och kry igen. Och då hade vi också tagit EM guld i curling!!! Dags att byta om och ta mig ut. Det började redan mörkna så jag valde min mest färglada uppsättning kläder.
 
Det gäller att synas
 
Jag struntade i ambitionerna att få till ett långpass, utan istället fick det bli lite skön distanslöpning med kameran i handen. Kroppen kändes bra så länge jag inte drog upp pulsen för mycket, för då märktes det att kroppen inte var helt hundra.
 
Djurgårdsbrunnskanalen
 
Jag sprang längs Djurgårdsbrunnskanalen och in på Kärleksstigen. Ingen lycka där idag heller. Desperat stoppade jag därför lite senare en ung kille och tvingade av honom kläderna!
 
Hoppas att kärleken spirar bättre här till våren...

Nja, riktigt så illa var det väl inte. Han klädde av sig nästan frivilligt... Det var nämligen så att jag såg en kille komma springande i en Nike Shield Flash jacka, och eftersom jag var lite nyfiken på den så stannade jag honom och bad att på känna lite på den. Sedan frågade jag om jag fick prova den, och kille klädde lydigt av sig. Hehehe... Visst är jag listig!

När jag sedan sprang vidare stötte jag på två herrar som var ute på promenad. Pratade lite med dem också, men gjorde inga försök att få dem att klä av sig. Nej, lammkött ska det allt vara ;-)
 
Uppklädd för avklädda möten i löparspåret...
 
Efter dessa uppfriskande möten kändes steget ännu lättare. Är jag en lättfotad dam tro? Solen hade gått ner och det var lite allmänt skumt ute. Passade på att provspringa Kaknäs elljusspår. Ett trevligt litet spår, och backigt, som jag nog återkommer till.
 
Om man vill sitta och njuta av utsikten skulle jag inte rekommendera dessa bänkarna. Men om man blir sugen på att vänslas, eller mer, till våren så är nog platsen alldeles utmärkt. Får hoppas att ingen plockar fram röjsågen...
 
 
Har det varit strandstädning tro? Bäst att kontrollera en extra gång innan du sätter dig på toaletten;
det kan var din toaring som ligger där!
 
 
Isbladskärret. Svårt att tro att man är i centrala Stockholm.
 
13 km senare kunde jag med lite bättre samvete äta lite middag, för att sedan ta en tupplur på soffan.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar